5 Haziran 2020, 10:48
 
zülal
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
388
Mesajlar
0

8. Sınıf Türkçe Sayfa 234-235-236-237-238-239-240-241 Cevapları MEB Yayınları

2019 – 2020 | 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 7.TEMA:DOĞA VE EVREN: Gündüzünü Kaybeden Kuş Cevapları 

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları
1. Hayvanların doğal ortamından uzaklaştırılarak bir kafesin içinde yaşamlarını sürdürmeleri konusunda ne düşünüyorsunuz?

Cevap: Ben doğru bulmuyorum. Mantık olarak bize aynı şekilde yapılsa hoşumuza gidecek bir hareket mi? bence değil. Bu yüzden onların yeri olan yani doğaya bırakmamız gerekir.

2. İnsanların keyif için avlanmasını doğru buluyor musunuz? Niçin?

Cevap: Hayır bulmuyorum. Bu yüzden pek çok hayvanın nesli tükenmeye başlamıştır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları MEB Yayınları

1.ETKİNLİK

Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz.

Cevap:

HIRLAMAK: Hırıltıyla ses çıkarmak.

TEPETAKLA: Başı aşağı gelecek biçimde.

SAHRA:  Çöl

ENGİN: Ucu bucağı görünmeyecek kadar geniş, çok geniş, vâsi.

ŞAFAK: Güneş doğmadan az önce beliren aydınlık.

ÇİFTE: İki namlulu av tüfeği.

TAN YERİ:  Güneşin doğmak üzere olduğu sırada, ufukta hafifçe aydınlanan yer. 

ESENLEMEK: Birine esenlik dileyerek ayrılmak, veda etmek.

PALAZ: Kaz, ördek, güvercin vb. bazı kuş yavrularının civcivlikten sonraki durumu.

ÜZERLİK: Sedef otugillerden, yaprakları almaşık, çiçekleri beyaz renkte, susama benzeyen tohumları acı olan, halk hekimliğinde tedavi amaçlı, tütsü olarak kullanılan bir bitki.

2. ETKİNLİK

“Gündüzünü Kaybeden Kuş” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Yazar metinde hangi tür martılardan söz ediyor? Sözü edilen martıyı hiç duydunuz mu?

Cevap: Güney Akdeniz de bulunan ‘miho’ adlı martılardan söz etmektedir.

2. Metinde Miho’nun hangi özelliklerinden söz edilmiştir? Açıklayınız.

Cevap: Çok yükseğe çıktıklarından  ve çok hızlı uçtuklarından söz etmektedir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları MEB Yayınları

3. Hacı Süleyman’ın keklik avlamak istemesi ve avlayacak keklik bulamayınca öfkelenmesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Neden?

Cevap:  Bu davranışı kötüdür. Çünkü zevk için keklik avlamaya çıkmıştır.

4. Hacı Süleyman niçin kuşları avlamak istiyor olabilir?

Cevap: Kibirli davranarak kendini onlardan üstün görmektedir.

5. “Miho hâlâ gündüzü arıyor ama bulamıyordu.” ifadesiyle yazarın anlatmak istediği ne olabilir?

Cevap: Körlüğünün iyileşeceği umudunun olduğu ve bu umudun gerçekleşmediğinden bahsetmektedir.

6. Okuduğunuz metinden çıkardığınız sonuç nedir?

Cevap: Hayvanlarda bizler gibi yaşama hakları vardır. Onlara zarar vermeden doğal ortamda özgür bırakmamız gerekir.

3. ETKİNLİK

“Gündüzünü Kaybeden Kuş” metnini özetleyiniz.

Cevap: Hacı Süleyman zevk için keklik avlamaya çıkar zaman geçer ama hala avlayamaz bunun üzerine sinirlenir. O arada miho denilen martının bir türü olan hayvan yuvasından havalanır. Hacı Süleyman ateş eder ve o kurşun yüzüne kuş kör olur. Körlükten kurtulma umuduyla yükseklere uçar fakat sonunda yorgun düşer ve ölür.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Gündüzünü Kaybeden Kuş” metninden alınan cümlelere, uygun söz sanatlarını örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

(Benzetme) Denizin o hırlayan uçurumları, tepetakla dönmüş Niagara şelaleleri gibi havaya yükselirken onlara gün doğdu demektir.

(Benzetme) Fırtınasız, açık havada başka bir âlemden geliyormuş gibi, ara sıra uzak bir çağırış
duyulur gibi olur.

(Karşıtlık) Artık gece olmuştu, Miho hâlâ gündüzü arıyordu.

(Kişileştirme) Tanyeri uyanırken keklikler derelerden, yamaçlardan yeni doğan günü bütün kuşlar, böcekler, taşlar ve denizlerle selamlıyorlardı.

(Konuşturma) Bütün ana keklikler, “Merhaba!” diyerek gevezelik ediyor ve “Bir karanlık gece daha atlattık.” diye birbirlerini kutluyorlardı.

(Abartma) İnsanın hayalini bile korkutan, çıldırtacak yüksekliklere çıkarlar.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki hikâyeleri konu ve kahramanlar bakımından karşılaştırınız.

Cevap:

GÜNDÜZÜNÜ KAYBEDEN KUŞ

KonuZevk ve hobi olarak avlanma
KahramanHacı sSüleyman

SON KUŞLAR

Konu: Zevk ve hobi olarak avlanma
Kahraman: Konstantin Efendi


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragraftan yola çıkarak nesli tükenen hayvanların korunması için yapılması
gerekenleri ve nesillerinin tükenme nedenlerini arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap: Nesli tükenmeye başlayan hayvanlara çoğu zararı bizler vermekteyiz. Bunların içinde bilinçsiz avlanma, zevk için avlanma, attığımız kimyasal atıklar gibi pek çok nedenden dolayı hayvanların nesli tükenmeye başlamıştır. Bunların önüne geçmek için belli cezalar getirerek insanların beyinlerine bunları girdirmeliyiz.

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde yapılan anlatım bozukluklarını bulunuz. Doğrularını verilen boşluğa örnekteki gibi yazınız.

Cevap:

1. Kardeşime hiç kızmıyorum; çünkü çok seviyorum.
→Kardeşime hiç kızmıyorum; çünkü onu çok seviyorum.

2. Anneni tanıyoruz ve sonsuz güveniyoruz.
→Anneni tanıyoruz ve ona sonsuz güveniyoruz.

3. Bugün yemekte ben pide, o ise çorba içti.
→Bugün yemekte ben pide yedim, o ise çorba içti.

4. Müzik dersini çok az, resim dersini ise hiç sevmem.
→Müzik dersini çok az severim, resim dersini ise hiç sevmem.

5. Herkes bu duruma çok üzülmüştü, yüzü gülmüyordu.
→Herkes bu duruma çok üzülmüştü, kimsenin yüzü gülmüyordu.

6. Fırında pişen yemeğe kaşar koyup kapattım.
→Fırında pişen yemeğe kaşar koyup fırını kapattım.

7. Çocuklarımızı sevmeli, yüreklendirmeli, destek olmalıyız.
→Çocuklarımızı sevmeli, yüreklendirmeli, onlara destek olmalıyız.

8. Dün geceki konser seyircilerin beğenisini kazanmış, eski yıllara götürmüştü.
→Dün geceki konser seyircilerin beğenisini kazanmış, onları eski yıllara götürmüştü.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları

Derse hazırlık bölümünde küresel ısınma ile ilgili yaptığınız araştırmaların sonuçlarını verilen grafik ile destekleyerek bilgilendirici bir metin yazınız. Yararlandığınız kaynağı metnin sonuna ekleyiniz.

Cevap: 

Küresel ısınma, başlıca atmosfere salınan gazların neden olduğu düşünülen sera etkisinin sonucunda, Dünya üzerinde yıl boyunca kara, deniz ve havada ölçülen ortalama sıcaklıklarda görülen artışa verilen isimdir. 

Dünya da nüfusun artışıyla, yapılan yeniliklerle yani fabrika gibi atmosfere zarar verecek gazların bulunmasıyla küresel ısınma daha da ilerlemiştir.

Küresel ısınma hızlanmasıyla buzullar erimeye başlamış ve orada yaşayan canlılarda bundan zarar görmeye başlamıştır. 

Küresel ısınmayı azaltmak için yeni yöntemler bulunması şart haline gelmiştir. Biran önce bu olaya el atarak en kısa sürede bu hızlanmayı yavaşlatabilmemiz gerekir.


Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Sayfa 226-227-228-229-230-231-232-233 Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
2019-2020, Forum Eodev.
Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.