8 Mart 2020, 1:47
 
zülal
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
387
Mesajlar
0

8. Sınıf Türkçe Sayfa 178-179-180-181-182-183-184-185 Cevapları MEB Yayınları

2019 – 2020 | 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 6.MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ: Göç Destanı  Cevapları 

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Milletlerin hayatını etkileyen olaylar neler olabilir? Anlatınız.

Cevap: Tarihte yaşanmış bir milletin göçünü veya yaşadığı ilginç olayları anlatan hikayelerdir. Bunlara destan olabilir.

2. Destanların birey ve toplum üzerindeki etkileri ile ilgili düşüncelerinizi anlatınız.

Cevap: Destanlar geçmişte yaşayan milletlerin başlarından geçen olayların mitolojik bir biçimde anlatılmasıdır. Abartma da bulunmaktadır. Toplum bu gibi destanlar sayesinde tarihinde olan başarısızlıkları veya başarıları bilerek ona göre davranırlar.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları MEB Yayınları

1.ETKİNLİK

Aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Sözcükleri cümlelerde kullanınız. Anlamı verilmeyen sözcüğün anlamını sözlükten bularak cümle içinde kullanınız.

Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları MEB Yayınları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları MEB Yayınları

2.ETKİNLİK

“Göç Destanı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.

1. Metindeki olaylar kimlerin başından geçmiştir?

Cevap: Uygur denilen ilde yaşayan kişilerin başından geçmiştir.

2. Ağacın gövdesi yarılınca içinden ne çıkmıştır?

Cevap: İçinden beş tane çocuk çıkmıştır.

3. Uygurlar Bugu Tigin’i hangi özelliklerinden dolayı hakan seçmişlerdir? Sizce bu karar doğru mu?

Cevap: güzel, zeki ve Ehliyetçe öteki çocuklardan üstün olduğu için 

4. Hükümdar, oğlunu niçin Çin prensesi ile evlendirmeyi düşünmüştür?

Cevap: Çin ile yapılan savaşların son bulması için.

5. Çinliler prensese karşılık Uygurlardan ne istiyorlar? Niçin?

Cevap: Kutlu Dağ denilen kayayı istemişlerdir.

6. Çinliler kayayı ülkelerine nasıl götürmüşlerdir?

Cevap: Çinliler kayanın etrafına odun yığıp ateş yaktılar. Taşı iyice kızdırdıktan sonra üzerine keskin sirke dökerek parçaladılar. Parçaları arabalara yükleyip birer birer Çin’e götürdüler.

7. Uygurlar niçin göç edip Beş Balıg’a yerleşmiştir? Uygurların buradaki yaşamı sizce nasıl devam
etmiş olabilir?

Cevap: Kutsal kayayı verdikten sonra bütün düzenleri bozulmuştur. Buradaki yaşamları milli değerlerine sahip çıkarak daha huzurlu bir yaşam sürmüşlerdir.

3.ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini bulunuz.

Cevap:

Konu: Uygurların Çinlilerle olan savaşın sona ermesi için bir anlaşma yapması ve bu anlaşmanın sonucunun kötü olması.

Ana fikir: Kutsal emanetlere sahip çıkmamız gerekir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları MEB Yayınları

4.ETKİNLİK

“Göç Destanı” metninde geçen gerçek ve kurgusal unsurları bulunuz.

Cevap:

Gerçek Unsurlar:

  • Bir gün Uygur tahtına yeni bir hükümdar oturdu.
  • Bu hakan, Çinlilerle yapılan savaşlara bir son vermek için oğlu Gali Tigin’e, Kiyu – Liyen adlı bir Çin prensesi almayı tasarladı.
  • Bu prenses, sarayını Hatun Dağı’nda kurdu. O çevrede Tanrı Dağı adında başka bir dağ ve
    onun cenubunda da Kutlu Dağ denilen büyük bir kaya vardı.

Kurgusal Unsurlar:

  • Bir gece bu iki ırmak arasındaki bir ağacın üzerine gökten mavi bir ışık indi.
  • Ağacın gövdesi gittikçe kabarıyor, oradan güzel musiki sesleri geliyordu.
  • Bir gün ağacın gövdesi yarılarak içinden beş çocuk çıktı.

5.ETKİNLİK

“Göç Destanı” aşağıdaki özelliklerden hangilerini taşımaktadır? Belirlediğiniz maddelerin numaralarını noktalı yere yazınız.

Cevap: 1-2-5-6-9

6. ETKİNLİK

“Nasreddin Hoca’nın Hayat Hikâyesi” metnini okuyunuz. Koyu ve farklı yazı karakteri ile yazılmış
sözcük ve sözcük gruplarını tespit ediniz. Yazı karakterlerini bu şekilde kullanmanın amacının ne
olabileceğini metnin altındaki alana yazınız.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları MEB Yayınları

Cevap: Koyu renkle yazılmış olan kısımlar okuyucunun dikkatini çekmek ve önemli olan yeri vurgulamak içindir.

7. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkrasını okuyunuz.

BİZİM İLLER, BİZİM İLLER
Adamın biri Hoca’ya misafir olmuş. Hoca misafire elinden gelen ikramı yapmış. Yedirmiş,
içirmiş. Geç vakitlere kadar yanında oturmuş, onunla sohbet etmiş. Tam yatma zamanı misafirin canı üzüm istemiş. Bunu da açıktan söyleyememiş. Bir makam tutturarak şarkıya benzer şöyle bir şey okumuş:
— Bizim iller, bizim iller,
Yatarlarken üzüm yerler!
Bu saatte misafirin önüne bir de üzüm çıkarmak Hoca’nın hiç de işine gelmemiş. Hemen misafirin söylediği makamla şu cevabı vermiş:
— Bizde öyle âdet yoktur,
Saklarlar da güzün yerler!


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları MEB Yayınları

b) Fıkradaki mizahi ögelere dikkat ediniz. Siz de öyküleyici anlatımı kullanarak “misafirperverlik”
konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde mizahi ögelere yer veriniz ve yazınıza uygun bir başlık
koyunuz.

Cevap: 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları MEB Yayınları

 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri çatı özelliklerine göre inceleyiniz.

Cevap: 

 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları MEB Yayınları


Bir önceki yazımız olan 8. Sınıf Türkçe Sayfa 174-175 Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
2019-2020, Forum Eodev.
Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.