2019 – 2020 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Tema: BABA Metni Etkinlik Cevapları
Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları Ekoyay Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Seyrettiğiniz belgeselde sizi en çok etkileyen ne oldu?
Cevap: Yaşanılan olayı anlatan dedelerimiz ninelerimiz soğuk kanlılıkla şehit verdikleri babalarını, abilerini ,kardeşlerini anlattılar. Anlattıklarına göre köylerinde analarından kız kardeşlerinden başka kimse kalmamıştır. Herkes bağımsızlığı, vatanını korumak adına cephelere koşmuşlardır.
2. Aşağıdaki madalya sizce kime ya da kimlere, niçin verilmiştir? Aşağıya yazınız.
Cevap: istiklal madalyasıdır. Kurtuluş Savaşında seferberlik gösteren kim varsa onlara verilmiştir.
3. Derse hazırlık yaparak anlamlarını öğrendiğiniz kelimelerle cümleler kurunuz.
Cevap:
mevzi: Yer
takviye: Sağlamlaştırma, pekiştirme
cenah :savaş düzenindeki ordunun (sağ ya da sol
satıh: yüzey
tahkim: Hendek, siper gibi savunma tesisleri
müdafaa: savunma
tetkik: inceleme
heyet :kurul
hattıharekat: Davranış, davranma tarzı, hareket tarzı.
kâfi: yetecek ölçüde olan
müstahkem: sağlamlaştırılmış
muhakkak: kesin olan
taaruz: saldırı
1.Etkinlik
“Baba” metnini dinlerken anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla birlikte oluşturduğunuz sözlüğe yazınız.
Cevap:
Mevzi: Yer
piyade: Yaya olarak savaşan askerler
aşırmak:bir şeyi, yüksek ya da geçilmesi zor bir yerin üstünden öte yanına geçirmek.
sual: Soru
Alay: askeri eğitim ve öğretim görmemiş, kıtadan yetişmiş subay.
Tabur: dört bölükten oluşan ve bir binbaşının komutası altında bulunan asker birliği
Darbe: yeğin bir biçimde çarpış, vuruş.
Cenah: savaş düzenindeki ordunun (sağ ya da sol) iki yanından her biri.
2.Etkinlik
Metni yeniden dinleyiniz. Bu dinleme sırasında metindeki kişi ve yer adlarını aşağıya yazınız.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları Ekoyay Yayınları
3.Etkinlik
Metni tekrar dinleyiniz. Bu dinlemeden sonra metni ayrıntılara girmeden, kendi cümlelerinizle özetleyiniz. Özetten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Cevap: Yunan ordusu Tınaz tepeyi ele geçiriyor. Türk ordusu Tınaz tepeyi geri alıyor. Tınaz tepe önemli bir yerdir. Yunan ordusu tekrardan alınca bu sefer Türk Ordusu plan yapar. Cephane olmadığı için süngü hücumu yapmaya karar verirler. Baba oğul ilişkisi kurulan bir askeri birlikte, Yüzbaşı oğulları için canını feda eder. Ama askeri ordusu Tınaz tepeyi almayı başarır.
Metnin özetini çıkarırken zorlandınız mı? Neden?
Cevap: Zorlanmadım. Çünkü metin açık bir şekilde anlatıyordu.
Bu etkinliği daha iyi yapabilir miydiniz? Nasıl?
Cevap: Anlatım güzel olduğu için etkinliği düzgün ve iyi yaptığımı düşünüyorum.
4.Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan olaylar nerede geçmektedir?
Cevap: Tınaz tepe de
2. Metinde hangi alaydan söz edilmektedir?
Cevap: 57. Alay dan söz edilmektedir.
3. Metinde hangi savaştan bir kesit anlatılmaktadır?
Cevap: Sakarya Savaşı
4. Metinde anlatılan “Baba”nın özellikleri nelerdir?
Cevap: Askerlerine oğulları gibi davranan cesur bir yüzbaşı
5. Metinde kahramanlık kavramı nasıl ele alınmıştır?
Cevap: Vatanı için Canını feda edenler
6. Metinden hareketle vatanseverlik hakkında neler söylersiniz?
Cevap: Ölmeyi sorun etmeden vatanını kurtarmak için canından vazgeçen Türk Milletinin vatan sevgisi
5.Etkinlik
Dinlediğiniz bu metni gruplara ayrılarak canlandırınız. Canlandırmalarda ses tonunu, duyguları verecek, canlandırdığınız kişilerin özelliklerini yansıtacak şekilde ayarlayınız. (Bu etkinliği öğrencilerin sınıfta yapması gerekmektedir.)
6.Etkinlik
Dinlediğiniz metin için farklı bir başlık öneriniz var mı? Bu başlığı aşağıya yazınız.
Cevap: Baba ve Oğulları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Ekoyay Yayınları
7. Etkinlik
Kendinizi hakkında araştırma yaptığınız Millî Mücadele kahramanlarından birinin yerine koyunuz. Bu kahramanın hayat hikâyesini, Millî Mücadele’de yaptığı yararlılıkları ve kahramanlıkları onun ağzından anlatınız. Bunun için konuşmanızı bölümlere ayırınız. Bu bölümlerde bahsedeceğiniz önemli bilgilerin anahtar kelimelerini liste hâlinde bir kâğıda yazınız. Listedeki kelimeleri hafızanızda tutarak ve hayal gücünüzü kullanarak konuşmanızı yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkiyi kullanmaya dikkat ediniz. Sesinizi, kendinizi yerine koyduğunuz kahramana göre (yaşlı, genç, kadın, erkek vb.) ayarlayınız.
Cevap: Benim adım Halide Edip. 1884 yılında İstanbul da doğdum. Milli mücadele zamanında yani 1919 yılında İstanbul halkını işgale karşı harekete geçirmek için konuşmalar yapıp zihinlerinde yer edindim. Kurtuluş Savaşında Mustafa Kemal’in yanında görev yaptım. Sivil olmama rağmen savaş kahramanı sayılıp rütbe aldım. Savaş yıllaırnda gazetecilik te yapmış bulundum
8. Etkinlik
”Kahramanı olmayan bir milletin geleceği de olamaz.”
Marya Monnes
(Marya Mones)
Yukarıdaki sözden hareketle Millî Mücadele ve kahramanlıkla ilgili bilgilendirici bir metin
oluşturunuz. Metninizi aşağıdaki yazı taslağını oluşturduktan sonra dijital ortamda yazınız.
Yazınızın ilk paragrafında amacınızı ifade ediniz. Yazınıza başlık koymayı unutmayınız.
Metninizde günümüzden örneklere de yer veriniz.
Yazınızda deyimler, atasözleri ve özdeyişler kullanınız. Metni oluştururken yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları Ekoyay Yayınları
Cevap:
Yazdığınız metni düzenleyiniz. Yazınızı düzenlerken öncelikle yazınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa düzeltiniz. Sonra yazınızı yazım ve noktalama kurallarına uygunluk bakımından kontrol ediniz. Bunları yaptıktan sonra yazınızı sosyal medyada paylaşınız. Yazınızın çıktısını alıp sınıf ya da okul panosuna asınız. (Bu soruyu öğrencinin kendisi cevaplaması gerekmektedir.)
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Büyüklerinizden özellikle dede ve ninelerinizden çocuklukları hakkında bilgiler
edininiz. Büyüklerinize çocukluklarında eğlenmek için neler yaptıklarını, uçurtma
uçurup uçurmadıklarını sorunuz. Onların verdiği cevapları not ediniz.
Cevap: Dede ve ninelerimizin yaşadığı zaman Milli mücadelenin olduğu zamandır. O zamanlarda çocuklar oyun yerine baskı altında ve her an bir şey olacak korkusuyla büyümektedirler. Babaları cephelerde kendileri anneleriyle beraber yol gözlemekle bir çocukluk geçirmişlerdir. Tabi yeri geldiğinde oyunda oynamışlardır.
Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Sayfa 57-58-59-60-61-62-63 Cevapları Ekoyay Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.
Forum Kitabı Benzer Konuları:
- 6 sinif turkce baba metni ve cevapkri
- 6 sınıf türkçe kitabı sayfa 64 65 66 67 cevapları
- 6 sinif türkçe ders kitabi ekoyay yasyinlari sAYFA 66 67
- 6 sinif türkçe ekoyay yayincilik sayfa 66 67
- 6 sınıf türkçe kitabı 67 sayfa etkinlik cevapları
- 6 sınıf türkçe kitabı sayfa 66 67 68 cevap ekoyay
- TÜKÇE KİTAB SAYFA 64 ve 65
- turkce 6 sınıf 64 65 66 67 68 69 70 71 cevaplari
- türkçe metin cevapları sayfa 66 6 sınıf