6. Sınıf Türkçe Sayfa 32-33-34 Cevapları Ekoyay Yayınları

Bu konu admin tarafından 1 sene önce açıldı, 7972 kere okundu ve 1 Cevap verildi.
admin
Üyelik Zamanı: 1 ay önce
Konu Sayısı: 1394
Yanıt Sayısı: 0
1 sene önce

2019 – 2020 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Deniz Hasreti  Soru ve Cevapları

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları Ekoyay Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

1. Deniz denince aklınıza neler geliyor?
Cevap : Denin denince aklıma balıklar, gemiler, balık tutan insanlar ve yüzen çocuklar gelmektedir.

2. Denize gitmeyi sever misiniz? Niçin?
Cevap : Denize gitmeyi severim. Ailemle beraber yüzmeyi, denizde oyunlar oynamayı severim.

3. Denizler hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap : Denizler okyanuslardan küçük, göllerden büyük olan su birikintileridir. Denizlerde milyonlarca deniz canlısı yaşar.

2. Etkinlik : Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.

Cevap : Bence bu şiirin ana duygusu , Denize duyulan özlem ve ondan uzak olmanın verdiği üzüntüdür.

3.Etkinlik : Dinlediğiniz şiirle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 3.

1. Şair, “Gözümde bir damla su deniz olup taşıyor / Çöllerde kalmış gibi yanıyor, yanıyorum.” dizeleriyle ne anlatmak istiyor?
Cevap : Şair denizi ne kadar özlediğini, ufak bir su damlasında bile onu hayal ettiğini anlatmaktadır.

2. Şair, gemicilerle kendisi arasında nasıl bir bağ kuruyor?
Cevap : Kendisini her zaman bir denizci olarak hayal edermiş ve denizcilerin ruhunu kendi içinde hissediyor.

3. Şair, denizden uzak yaşamanın kendisi için çok zor olacağını hangi dizelerle anlatıyor?
Cevap : Şair şiirde ” Nasıl yaşayacağım ey deniz senden uzak ” dizler ile dile getirmektedir.

4. Şair, denizden esmeyen, denizden geçmeyen rüzgârları niçin sevmemektedir?
Cevap : Rüzgarlar denizden hiç geçmediği için.

5. Şairin denize kavuşma ümidi var mıdır?
Cevap : Şair denize kavuşma ihtimalini son kıtada belirtmiştir. Yani evet bir ümidi vardır.

6. Son dörtlükteki “Elma bahçelerinden, fındık bahçelerinden” ifadesinden şairin nereli olduğu ya da şiiri yazdığı sırada nerede yaşadığı tahmin edilebilir mi?
Cevap : Elma ve Fındık kelimelerinden şairin Ordu veya Amasya’lı olduğunu anlamaktayız.

7. Dinlediğimiz şiir sizde hangi duyguları uyandırdı? Şiiri beğendiniz mi? Açıklayınız.
Cevap : Bu şiir denize karşı olan hislerimi derinleştirdi ve denizi daha çok sevdim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Ekoyay Yayınları

4. Etkinlik : Aşağıdaki istiridye kabuklarına dinlediğiniz şiir için üç farklı başlık yazınız.
Cevap :

1- DENİZ SEVDASI
2- DENİZ VE AŞK
3- KALBİM DENİZLERDE

5. Etkinlik “Deniz kirliliği konusunda yapılabileceklerin neler olduğu” konusunu sınıf gündemine alınız. Bu konuyu güdümlü konuşma stratejisini uygulayarak konuşunuz. Bunun için öğretmeninizin yardımıyla sınıfta bir beyin fırtınası yapınız. Beyin fırtınası sonucunda ortaya çıkan görüşleri ifade ediniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

Cevap : Deniz kirliliği günümüzde tüm dünyanın ortak sorunudur. Denizlere attığımız poşetler, şişeler, kanalizasyon atıkları ve insanların üretip kullandıktan sonra attığı her şey denizde yaşayan canlılar için birer hayati tehdittir. İlerde çocuklarımızın daha temiz bir deniz ve daha yaşanılır bir dünya bırakmak için denizlerimizi ve çevremizi temiz tutmamız şarttır.

6. Etkinlik : Öğretmeninizin yardımıyla küçük gruplara ayrılınız. Aşağıdaki konulardan birini seçerek grup hâlinde, istediğiniz türde (şiir, hikâye, bilgilendirici) bir metni bırakılan boşluklara yazınız (Bilgilendirici metin yazan grup üyelerinin her biri belirledikleri konunun farklı yönlerini ele alıp yazmalıdır. Hikâyelerde söyleyiş birliği olmalıdır. Şiir yazan gruplar şiirin ana duygusuna dikkat etmelidir.).

Cevap : Seçtiğim başlık ” Deniz Kirliliği ” Deniz kirliliği yıllardır dünyamızda küresel bir sorun halinde bulunmaktadır. Atılan poşetler, çöpler, şişeler denizlerde yüz yıllarca varlığını sürdürüyor ve denizlerde bulunan canlıların neslinin tükenmesine sebep oluyor. Her bireyi denizleri kirletmemesi için bilinçlendirmeli ve eğitmeliyiz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Ekoyay Yayınları

7. Etkinlik : Yazdığınız metni grupça düzenleyiniz. Bunun için yazınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadelerin olmamasına dikkat ediniz. Yazınızı, yazım ve noktalama açısından kontrol etmek için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

Cevap :

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Ekoyay Yayınları

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Millî Mücadele yıllarında yararlılık gösteren çocuk kahramanlar hakkında araştırma yapınız
Cevap :

Sait Yalçın

“Mülazımzade Sait daha 18 yaşındayken Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti müteşebbis heyetine katılır ve vatan için hizmete başlar. Bir çok bölgede çatışmalara katılarak yaşının vatan sevgisinin önünde olmadığını gösterir. Antep’ten destek için gelen düşman birliklerinin Maraş’a ulaşmaması için çaba gösterir. Maraş kurtulduktan sonra da 250 kişilik milis kuvvetiyle Antep savunmasına katılır. Savaş kazanıldıktan sonra TBMM tarafından İstiklal Madalyası ile onurlandırılır. 1987’de vefat etti.”

Önceki yıllarda sinema ve televizyonlarda gösterilen “120” adlı filmi izleyiniz.
Cevap : ( bunu kendiniz yapınız. )

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31 Cevapları Ekoyay Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Incoming search terms:

  • ekoyay yayincilik türkce kitabı sayfa 32 33
  • 6 sınıf türkçe 32 cevap
  • 6 sınıf türkçe sayfa 34
  • 6 sınıf türkçe ekoyay yayınları 32 sayfa cevapları
  • 6 sınıf türkçe sayfa 32 33 34
  • ekayay-YAYINLARI 32 33CEVAPLARI
  • ekoyay yayınları 6 sınıf türkçe kitabı sayfa 33-34 cevapları
Anonim
Bizde deniz kirliliği ile ilgili kompozisyon yarışması yapıldı bende bişeyler yazdım ama çok fazla beğenmedim kazanan arkadaşın kompozisyonunu okudular gerçekten de çok güzel bir yazı olmuş
Konuya Bir Cevap Yazın

Son Yazılar

  • 3 Kayıtlı Üye
  • Son Üye admin