9 Temmuz 2020, 7:46
 
zülal
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
388
Mesajlar
0

6. Sınıf Türkçe Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132 Cevapları Ekoyay Yayınları

2019 – 2020 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Tema: Erdemler İyilik Üzerine Etkinlik Cevapları

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları Ekoyay Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. İyilik yapmak nedir? İyilik nasıl yapılır?


Cevap:Karşılık beklemeden insanların yararı için olan davranışların hepsi bir iyiliktir.

2. En son kime ya da neye iyilik yaptınız?

Cevap:En son bir kediye iyilik yaptım.Dışarısı çok soğuk ve açtı ona bir kutudan ev yapıp yemek verdim.

3. İyilik yapınca ya da iyilik görünce kendinizi nasıl hissedersiniz?

Cevap:Mutlu ve huzurlu hissederim.Çünkü karşıdaki kişiyi mutlu hissettirebiliyorsam bende mutlu olurum


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları Ekoyay Yayınları

1.ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde ilginizi çeken, hoşunuza giden, sizce önemli olan yerleri aşağıya yazınız.

Cevap:

“Dürüş, kazan, ye, yedir; Bir gönül ele getir. Yüz Kâbe’den yeğrektir Bir gönül ziyareti.” Yunus Emre

Ömer Hayyam da şöyle diyordu:
“En doğrusu dosta düşmana iyilik etmen; İyilik seven kötülük edemez zaten. Dostuna kötülük ettin mi düşmanın olur; Düşmanınsa dostun olur iyilik edersen.”


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Ekoyay Yayınları

2.ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde kullanılan bazı kelimeler ve anlamları verilmiştir. Bu anlamlara sahip kelimelerin metnin hangi bölümünde kullanıldığını örnekteki gibi belirleyiniz.

Cevap:6. Sınıf Türkçe Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132 Cevapları Ekoyay Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Ekoyay Yayınları

3.ETKİNLİK

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Yazar iyilik etmeyi nasıl tanımlamıştır?

Cevap:İnsanları hayvanlardan ayırarak nitelendirmiştir.Yırtıcı bir hayvanın yemeğini paylaşmaması veya sadece yavrularına vermesi gibi tanıtmıştır.

2. Yazar iyilik kavramı ile Yunus Emre’nin şiiri arasında nasıl bir ilgi kurmuştur?

Cevap:İyilik yapmanın eşi benzeri olmadığı

3. Yazar iyilik etmeyle ilgili hangi romandan örnek vermiştir?

Cevap: Victor Hugo’nun (Viktor Hügo) Sefiller

4. Yazara göre iyilik gören insanların onlara iyilik yapanlardan kaçmalarının nedenleri nelerdir? Yazarın bu görüşüne katılıyor musunuz?

Cevap: Kendileirni küçük görmelerinden dolayıdır.Evet katılıyorum.Çoğu insan iyilik gördüğü zaman kendini küçümsenmiş ezik biri gibi düşünmektedir.

5. Yazar iyilik kavramını hangi yönlerden ele almıştır?

Cevap:Önemi,değeri,hissettirdiği duygu yönünden ele almıştır.

6. Yazar metinde hangi atasözünü ve deyimleri kullanmıştır? Kullandığı deyimlerin ve atasözünün metnin içeriğine katkısı olmuş mudur? Açıklayınız.

Cevap:Evet olmuştur.Anlatılmak istenen atasözleri ve deyimlerle desteklenerek kanıtlanmış ve gösterilmiştir.

7. Yazarın hayat tecrübelerinin bu yazıyı oluşturmadaki katkısı nedir?

Cevap:Yazar kendi hayatından iyilik yaptığı insanların davranışlarını ve kendi hissettiklerinden bahsetmiştir.

8. Metin, iyilik kavramına bakış açınızda herhangi bir değişiklik meydana getirdi mi?

Cevap:İyilik yapmanın bir insan için önemini ve iyilik gören insanın da hissettiği duyguları daha iyi anlamış oldum.

4.ETKİNLİK

a. Aşağıdaki isimleri uygun ekler kullanarak örnekteki gibi anlamlı söz birlikleri hâline getiriniz.

Cevap:

Gül bahçesi→gömleğin düğmesi→köpeğin tasma→iyilik zamanı→bakış açı

Yukarıda ekler kullanarak oluşturduğunuz söz birlikleri ile bunları oluşturan kelimeler
arasında nasıl bir anlam ilişkisi vardır? Açıklayınız.

Cevap:Ekler kime ait olduğunu daha iyi belirtmesini sağlamıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Ekoyay Yayınları

Siz de aşağıdaki isim tamlamalarının tamlayan ve tamlananlarının altını çiziniz.

Cevap:6. Sınıf Türkçe Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132 Cevapları Ekoyay Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Ekoyay Yayınları

Siz de aşağıdaki isim tamlamalarının çeşitlerini belirleyiniz.

Cevap:

okul defteri : belirtisiz isim tamlaması               dağ yolu : belirtisiz isim tamlaması
çocuğun paltosu : belirtili isim tamlaması          kırların şarkısı :belirtili isim tamlaması
deniz kıyısının serinliği : zincirleme isim tamlaması gül fidanı : belirtisiz isim tamlaması
çalışmanın yararı : belirtili isim tamlaması        kalp gözü : belirtisiz isim tamlaması

tren raylarının parlaklığı :zincirleme isim tamlaması yolcu otobüsü : belirtisiz isim tamlaması

b. “İyilikler Üzerine…” metnindeki isim tamlananları metnin anlamına nasıl katkı sağlamaktadır? Açıklayınız.

Cevap:Metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır.

5.ETKİNLİK

Yukarıda altı çizili kelime gruplarındaki isimleri ve sıfatları belirleyiniz. Bu kelime gruplarındaki isimler ve sıfatlar arasında nasıl bir anlam ilişkisi vardır? Açıklayınız.

Cevap:

İsimler:Ses,surat,mektup,zeytin,ekmek,yer,söz,kişi ,gün,lira.

Sıfatlar:asık,bu,yarım,gür,üçbeş,kötü,birçok,iki,üçüncü,kaç,bazı

İsimleri nitelik yönünden belirgin hale gelmesini sağlamıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları Ekoyay Yayınları

Siz de aşağıdaki sıfat tamlamalarının tamlayan ve tamlananlarını bulunuz.

Cevap:6. Sınıf Türkçe Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132 Cevapları Ekoyay Yayınları

Siz de aşağıdaki tamlamayı yukarıdaki gibi tahlil ediniz.

Cevap:

6. Sınıf Türkçe Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132 Cevapları Ekoyay Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Ekoyay Yayınları

b. “İyilikler Üzerine…” metnindeki sıfat tamlamaları metnin anlamına nasıl katkı sağlamaktadır? Açıklayınız.

Cevap:İsimleri renk,şekil gibi yönlerini belirterek daha anlaşılır hale getirmiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Ekoyay Yayınları

8.ETKİNLİK

Aşağıdaki hikâyeyi duygu, düşünce ve olayların gelişimine göre kendi cümlelerinizle tamamlayınız. Metni tamamlarken uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Hikâyeyi tamamlarken yazım kılavuzundan yararlanmayı unutmayınız. Tamamladığınız bu hikâyeyi sosyal medyada paylaşıp takipçilerinize hikâyenin ana fikrini sorunuz.

Cevap:Hikayenin devamı:

‘Hep beraber tekrardan taktıralım musluğu demiş’

Mahalleli böyle çözülmez bu sorun.Tekrar çalınmaması için bir çözüm bulalım demişler.Cevat dinlemeyip kendi taktırmış musluğu.Bir sonraki gün tekrar çalınmış musluk.Mahalleli Cevat’a kızmışlar bak yine çalındı başka çözüm bulalım diye.Cevat yine yaptırmış musluğu,Mahalleli gece nöbete koymuşlar birini.Gizlenerek beklemiş musluğu bekleyen genç.Gece olunca üstü başı kirli bir adam gelmiş çeşme başına yine musluğu çalmaya niyet etmiş.Genç kolundan tutup yakalamış ve bağırmış mahalleliye.Mahalleli koşarak gelmiş.Adam meğerse parası olmadığı için çalıyormuş musluğu.Mahalleli adama yardım etmiş bir daha böyle hırsızlık yapmaması için.O günden sonra çeşme dualarla akmaya devam etmiş.

9.ETKİNLİK

Siz de bir vakıf kurduğunuzu düşününüz. Vakfın amacını ve künyesini yazınız. Bu vakfın
açılışı için bir duyuru metni oluşturunuz. Bu metni süsleyerek sınıf panosuna asınız.

Cevap:

Vakfın amacı :Çevremizi temiz tutmayla ilgili bilgilendirme faaliyetler yapmak.

Vakfın künyesi:

Vakfın adı: Çevre Vakfı

Kurulduğu yer: HATAY/İskenderun

Kuruluş tarihi: 12.11.2019

Duyuru metni:

Çevreyle ilgili olarak yapacağımız faaliyetler evlere cam,kağıt gibi çöplerin ayrıştırarak geri dönüşüm fabrikalarına göndermek suretiyle hem çevremizi temiz tutarak hemde atıkları geri dönüşüme kazandırarak çevremizi daha temiz ve sağlıklı bir hale getirmek amacıyla açılmış bulunuyoruz.

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Dostluk, vefa, yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili özlü sözler ve atasözleri bulunuz. Bunları renkli kartonlara yazınız.

Cevap:

  • Dost acı söyler.
  • Dost, dostun eğerlenmiş atıdır.
  • Fakir dost, çabuk unutulu
  • » Eski dost düşman olmaz, yenisinden vefagelmez.
  • » Elden vefa, zehirden şifa bekleme

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Sayfa 117-118-119-120-121-122 Cevapları Ekoyay Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

  • 19 Aralık 2019 | 15:55:12
    Anonim

    Anonim
    Konular
    10
    Mesajlar
    1

    Vakıf kurmak demek bence çok büyük bir sorumluluk almak demektir.En başta çok dürüst olmamız gerekiyor.Örnek vermek gerekirse bir eğitim vakfı kurduk çocukların okuması için burslar veriyoruz.Tabiki bunları ya vakıfın faaliyetlerinden ya da bağışlardan elde ediyoruz.Bu paraya sahip çıkmamız çaldırtmamamız gerekmektedir

     
  • 26 Aralık 2019 | 21:22:57
    Anonim

    Anonim
    Konular
    10
    Mesajlar
    1

    Ben bu sayfayı anlatamıyorum ya hoca bu sayfa sayesinde bana 100 verdi çok sağol kim yapmışsa

     
  • Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


    Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
    2019-2020, Forum Eodev.
    Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
    Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.