14 Nisan 2020, 11:55
 
Zahit Demir
Forum Moderatörümod
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
832
Mesajlar
0

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156-157-158-159 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları 5. TEMA: Su Kirliliği

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

2. Sizce susuz bir yaşam nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Susuz bir yaşam çok kötü olurdu. En temel ihtiyacımız sudur. Yaşamak için suyun olması gerekir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik: A) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz.

Cevap:

etken: Bir işin, bir olayın oluşunu etkileyen

nitelikBir şeyin iyi veya kötü oluşu

konutev

erozyonaşınma

kademe: aşama, basamak

tankerPetrol ve petrol ürünlerini taşımak üzere yapılan gemi

varil: Sıvıları koymak için kullanılan kap

filtresüzgeç

sanayihammaddeleri işlenmiş duruma sokup değerlendirmeye, kullanılacak ürünler durumuna getirmeye yarayan bilgilerin, araçların ve yöntemlerin tümü

endüstri: sanayi, işleyim

B) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini kullanarak suyun hayatımızdaki önemi ile ilgili bir metin yazınız.

Cevap: Su canlıların yaşamı için en önemli bir maddedir. Canlı yaşamını devam ettirebilmek için suya muhtaçtır. Tek içmek için değil konutumuz da da kullanırız. Banyo, tuvalet, yemek ve bunun gibi pek çok iş için suya ihtiyacınız vardır.

C) Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.

Cevap: Suyun nasıl kirlendiği

2. Etkinlik: Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Su kirliliği nasıl oluşmaktadır? Metinden örnekler vererek açıklayınız.

Cevap: Zararlı olan maddelerin suyun özelliğini bozacak miktarda suya karışmasıyla oluşmaktadır.

2. Suların kirlenmesine karşı alınan önlemlerin amaç ve sonuçları nelerdir?

Cevap: Amaç su kirliliğini azaltmak, suların kirlenmesini önlemek ve arıtmaktır.

3. “Suların Kirlenme Nedenleri Nelerdir?” başlığı altında verilen maddelerden hareketle asıl kirleticilerin kim olduğunu bulabildiniz mi? Nedenleriyle açıklayınız.

Cevap: Suyu kirletenler insanlardır.

4. Metinde verilen bilgilere göre kirli su kullanırsak neler olur?

Cevap: Bağırsak hastalıklarına yakalanabiliriz.

5. “Su gibi aziz (kıymetli) ol!” sözü size neler çağrıştırıyor? Açıklayınız.

Cevap: Suyun değerli olduğunu anlatmakta ve insanın da böyle değerli olması gerektiğinden bahsetmiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik A) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu üç görseli birbiriyle karşılaştırarak çevre temizliği konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili
şekilde kullanınız.

Cevap: Çevre kirliliği çok önemlidir. Kullandığımız doğal alanları kirletmeden kirletsek bile temizleyerek bırakmalıyız.Bıraktığımız çöpler suya karışır ve hem bizim için hem de suda yaşayan canlılar için bu ihtimal kötüdür. Çevreyi her zaman temiz tutmalıyız ki yaşamları sonlandırmayalım.

B) Görseldeki sloganla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Orada geçirdiğimiz zamanla beraber yaptığımız kirliliği de götürmemiz yani temizlememiz gerekir. Çok doğru bir slogan olmuştur.

C) Çevre temizliği ile ilgili bir slogan geliştirerek sloganınızı aşağıdaki bölüme yazınız.
Sloganınızı sınıf panosunda sergileyiniz.

Cevap: ÇEVREMİZİ TEMİZ TUTALIM ANILARIMIZ MUTLU KALSIN


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik 

B) İncelediğiniz broşürden hareketle “hava kirliliği” konulu bir broşür hazırlayarak broşürünüzü sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.

Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik: Çevre dostu ürünler satan bir fabrikanın sahibi olduğunuzu hayal ediniz. Ürünlerinizi tanıtacağınız bir reklam metni yazınız.

Cevap:  Biz işimizde çevreyi karıştırmayız. Çevre dostu bir markayız. Ürünlerimiz kontrolden geçerek gözlerinizin önüne gelmektedir. Bu doğa dostu ürünleri kaçırmamanız gerekir. Hem doğa dostu olun hem de mutlu bir alışveriş yapın.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik: Aşağıdaki metinden hareketle, etkinlikte kullanılan metnin yazarı hakkındaki bilgileri tahmin etmeye çalışınız. Tahminlerinizi alttaki forma örnekteki gibi yazınız ve metne uygun bir başlık bulunuz.

Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik: Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız. Metninizi tamamlarken geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.

Cevap:  

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları

8.ETKİNLİK A) Aşağıdaki cümlelerde yer alan “su” kelimesinin geçtiği altı çizili deyimleri inceleyiniz. Aynı veya yakın anlama sahip olduğunu düşündüğünüz deyimleri örnekteki gibi eşleştiriniz. Daha sonra atasözleri ve deyimler sözlüğünden
eşleştirmelerinizi kontrol ediniz

Cevap:  

  • Ağzının suyu akmak
  • ağzı sulanmak

 

  • Su içinde kalmak
  • Su gibi terlemek

 

  • Arasından su sızmamak
  • İçtiği su ayrı gitmemek

 

B) Yukarıdaki cümlelerde geçen altı çizili deyimlerin anlatıma olan katkısını açıklayınız.

Cevap:  Cümlelerin anlamları zenginleşmiştir. Cümlenin daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır.


Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Türkçe Sayfa 210-211-212 Cevapları Ekoyay Yayınlar başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
2019-2020, Forum Eodev.
Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.