15 Mayıs 2020, 7:35
 
zülal
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
388
Mesajlar
0

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217-218-219-220-221-222-223-224 Cevapları Sevgi Yayınları

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı  Cevapları Sevgi Yayınları 6.Ünite 2. BÖLÜM: DUYU ORGANLARI

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları Sevgi Yayınları

Çevremizde meydana gelen ısı, ışık, ses, koku gibi uyarıları alabilecek organlara ne ad verilir?

Cevap: Duyu organları denir.

Körebe oyununda diğer arkadaşlarınızı yakalayabilmek için hangi duyularınızdan
yararlanırsınız? Nasıl?

Cevap:  Ses ve dokunma

Salonda otururken annenizin sizden mutfak masasındaki meyve tabağından bir elma getirmenizi istediğini düşününüz. Meyve tabağındaki elma, armut ve ayva arasından elmayı görerek ona götürürsünüz. Peki bu isteği gözleriniz bağlı iken hiçbir güçlük çekmeden aynı şekilde kolayca gerçekleştirebilir misiniz? Gözleriniz kapalı iken bu isteği hangi duyu organlarınızı kullanarak gerçekleştirebilirsiniz? Açıklayınız.

Cevap: Gözlerim bağlıyken zor gerçekleştiririm. Diğer duyu organlarımdan dokunma ve ve koku yoluyla meyve tabağını bulabilirim

Yanda fotoğrafını gördüğünüz dondurma yiyen çocuk, sizce o anda hangi duyu
organlarını kullanıyor olabilir? Neden? Hangi duyu organı ile hangi değişiklikleri algılıyordur? Açıklayınız.

Cevap: Görme ve tat almayı kullanıyor.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları Sevgi Yayınları

1. Diliniz kuru iken mi ıslakken mi şekerin tadını aldınız?

Cevap: Dilim ıslakken şekerin tadını alabildim.

2. Dilinizin tat uyarılarını alabilmesi için ne gereklidir?

Cevap: Dil ve burun çalıştığı sürece tat duyumuz çalışır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları Sevgi Yayınları

1. Arkadaşınızın ilk tahminleri ile son tahminleri arasında nasıl bir farklılık var?

Cevap: İkinci tahminler daha doğru oldu.

2. Arkadaşınız, kokladığı meyvenin ne olduğunu meyve kesilmeden ve kabuklu iken mi kesildikten sonra mı daha iyi ayırt etti? Bunun nedenini nasıl açıklarsınız?

Cevap: Kesildikten sonra ne olduğunu daha iyi anladı.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Sevgi Yayınları

Neden iki kulağımız olduğunu hiç düşündünüz mü? Bir kulağımız olsaydı ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Sonra aşağıdaki deneyi yapınız.

Cevap: Ses dalgaları geldiği yönden kulağa girmektedir. Bu yüzden tek kulak yeterli değildir.

1. Kulağınızın biri tıkalı iken dört yöndeki seslerden duyamadığınız oldu mu? Duymadığınız varsa bu hangi tarafınızdaki sesti?

Cevap: Sesleri duydum fakat seslerin şiddetleri farklıydı

2. Dört yöndeki seslerin şiddetinde ne gibi farklılıklar oldu? Arkadaşınız neredeyken sesini daha zor duydunuz?

Cevap:Arkada olduğu zaman sesi zor algıladım.

3. Sesleri iki kulağınız da açıkken mi yoksa tek kulağınız açıkken mi daha rahat duydunuz?

Cevap:İki kulağımda açıkken daha rahat duydum.

4. Sesin geldiği yönü tek kulağınız açıkken mi yoksa iki kulağınız açıkken mi daha kolay belirlediniz?

Cevap:İki kulağım açıkken.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sevgi Yayınları

1. Dokunma duyusu ile ilgili aşağıdaki soruları defterinize yazarak cevaplayınız.
a. Derinin rengini hangi tabakası oluşturur?

Cevap: Üst deri

b. Deri hangi uyarılara karşı duyarlıdır?

Cevap: Soğukluk, sıcaklık, acı, basınç

c. Alt deride bulunan kan damarları, ter bezleri ve yağ bezlerinin görevleri nedir?

Cevap: Yağ bezleri derinin yumuşak kalmasını, kan damarları ve ter bezleri vücut sıcaklığının ayarlanmasını sağlar.

2. Aşağıdaki göz şeklini inceleyerek oklarla gösterilen kısımların adını sıra numarasına göre defterinize yazınız.

Cevap:

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sevgi Yayınları

3. Aşağıdaki kulak şeklini inceleyerek okların gösterdiği kısımların adını sıra numarasına göre defterinize yazınız.

Cevap:

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sevgi Yayınları


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Sevgi Yayınları

Çevrenizde gözlemlediğiniz duyu organları kusurları nelerdir? Bu kusurların giderilmesiyle ilgili hangi teknolojik ürünlerden yararlanılıyor?

Cevap: Göz bozukluğu veya işitme bozukluğu. Bunlar için gözlük ve işitme cihazı kullanılmaktadır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları Sevgi Yayınları

1. Gözleriniz ve kulaklarınız kapalıyken ne tür zorluklar yaşadınız, neler hissettiniz?

Cevap: Kendimi bir kara delikte hissettim. Ne görebiliyor ne duyabiliyordum. Sanki bilmediğim bir ülkede gibiydim.

2. Görme ve işitme engellileri anlamada, onlarla iletişiminizde ve onlara karşı davranışlarınızda öncekine göre bir farklılık olacağını düşünüyor musunuz? Neden ve nasıl?

Cevap: Evet. Çünkü onları yaşadığı zorluğu biraz da olsa anlayabilidim.


Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 166-167-168-169-170 Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
2019-2020, Forum Eodev.
Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.