6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 123-124-125-126-132-133-134-135 Cevapları Sevgi Yayınları

Bu konu admin tarafından 11 ay önce açıldı, 74 kere okundu ve 1 Cevap verildi.
admin
Üyelik Zamanı: 2 ay önce
Konu Sayısı: 1381
Yanıt Sayısı: 0
11 ay önce

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı  Cevapları Sevgi Yayınları 4.Ünite 2. BÖLÜM: YOĞUNLUK

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları Sevgi Yayınları

Deniz yatağı, balon, içi boş plastik şişe gibi bazı maddelerin suyun üstünde yüzebilmesinin nedeni ne olabilir?

Cevap:Bir cismin yoğunluğu bulunduğu suyun yoğunluğundan az ise cisim suda yüzer.Bu söylenen cisimlerin yoğunlukları suyun yoğundan az olduğu içinde cisimler su üzerinde yüzerler.

Çok büyük bir yük gemisi denizde yüzebilirken çok küçük bir taş parçasının dibe batmasının nedeni ne olabilir?

Cevap:Yük gemisinin yoğunluğu suyun yoğunluğundan az olduğu için gemi yüzer.Fakat küçük taşın yoğunluğu suyun yoğunluğundan fazla olduğu için taş suyun içinde batar.

“Demir, pamuktan daha yoğun bir maddedir.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.

Cevap:Demirin yoğunluğu daha fazladır.Aynı hacim alındığında pamuğun atomları demirin atomlarından daha az yoğunlukta bulunur.Aynı kütleye sahip pamuk ve demir alındığında pamuğun hacmi fazla olacaktır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları Sevgi Yayınları

Yandaki fotoğrafta yer alan tahtadan ve süngerden yapılmış cisimlerin hacimleri birbirine eşittir. Sizce hangisinin kütlesi daha büyük olabilir? Neden? Düşüncelerinizi aşağıdaki
noktalı alana yazınız.

Cevap:Kütle ağırlığa denir.En ağır olan tahtadır çünkü parçacıkları birbirine yakın ve fazladır

1. Farklı boyuttaki tahtaların kütle / hacim oranı için ne söyleyebilirsiniz?

Cevap:Kütle/Hacim=Yoğunluktur. Cismin ya da maddenin yoğunluğu kütlenin hacme bölünmesi sonucu bulunur.

Deneyinizde farklı boyutlardaki tahta parçaları için kütle / hacim oranını belirlediğinizi hatırlayınız. Bu oranın sabit olduğunu gözlemlemiş olmalısınız. Bir maddenin yoğunluğunu nasıl belirleriz?

Cevap:

Yoğunluk=Kütle/Hacim

D=M/V 

D=Yoğunluk

M=Kütle

V=Hacim


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Sevgi Yayınları

1. Boyutları aynı olan geometrik şekilli cisimlerin yoğunlukları için ne söyleyebilirsiniz?

Cevap:Yoğunluğun formulü=

Yoğunluk(d)=Kütle (m)/Hacim (V) dir.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Sevgi Yayınları

Kenar uzunlukları şekildeki gibi aynı olan küplerin kütleleri dijital terazi yardımıyla ölçülüyor.
a. Küplerin kütleleri 128 g ve 64 g olduğuna göre yoğunluklarını hesaplayınız.

Cevap:

Yoğunluk(d)=Kütle (m)/Hacim (V)

Yoğunluk=128 g/64 g=2 g (gri küp)

 d=64/64=1 g /turuncu küp)

b. Boyutları aynı olan geometrik cisimlerin yoğunlukları için ne söyleyebilirsiniz?

Cevap:Gri küpün yoğunluğu daha fazladır.

Yandaki resimde yer alan taş parçalarının yoğunluklarını nasıl hesaplayabilirsiniz Önerilerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.

Cevap:Önce taşı tartarız.Bu kütlesini verir.Su dolu bir kap alırız.Taşı kabın içine koyarız.Su dolu kaptan dışarı taşan suyu ölçeriz.Bu hacmini verir.Yoğunluk formülünden yoğunluğunu bulabiliriz.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Sevgi Yayınları

Sorular
1. Etkinlikte kullandığınız yöntemle hangi tür katı maddelerin yoğunluğunu hesaplayabilirsiniz?

Cevap:


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları Sevgi Yayınları

Yandaki resimde yer alan özdeş bilyelerin yoğunluklarını nasıl bulabileceğinizi tahmin ediniz. Tahminlerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.

Cevap:Sıvıların yoğunluklarının farklı olmasıdır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları Sevgi Yayınları

Yandaki cam kavanozda birbirine karışmayan sıvılar yer almaktadır. Sizce sıvıların bu şekilde durmasının nedeni nedir? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.

Cevap:Sıvıların yoğunluklarının farklı olmasıdır.Yoğunluğu az olan sıvı diğer sıvının üzerinde yer alır.

Sorular
1. Su ve zeytinyağı için hesapladığınız yoğunluk değerleri hakkında ne söyleyebilirsiniz?

Cevap:Su ile zeytinyağının karıştırılmaya çalışıldığında birbirlerinin içerisinde çözülmemesinin başlıca nedeni iki maddenin moleküllerinin birbirinden farklı yapıda olmasıdır. Kimyadaki genel bir duruma göre birbirine benzeyen iki madde birbiri içerisinde çözülebilirken birbirinden farklı maddeler birbiri içerisinde çözülememektedir.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları Sevgi Yayınları

Yandaki fotoğraf, Dünya’nın en soğuk bölgelerinden birisi olan Kuzey Buz Denizi’nde çekilmiştir.
Sizce fotoğraftaki buzların altında canlı yaşıyor olabilir mi? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.

Cevap:Evet yaşıyordur.Çünkü yüzeydeki buz suyun altındaki sıcaklığın azalmasını önler.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları Sevgi Yayınları

Sıcak günlerde içtiğiniz suya veya meyve suyuna soğuması için buz parçaları atmışsınızdır. Buz parçalarının yandaki fotoğrafta olduğu gibi su yüzeyinde kalmasının nedeni ne olabilir?
Cevap:Çünkü buzun yoğunluğu suyun yoğunluğundan azdır.Su donduğu zaman hacmi genişler ve yoğunluğu azalır.Yoğunluğu az olan maddeler yoğunluğu fazla olan maddelerin üstüne yüzdüğü içinde buz suyun üstünde kalır.

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları Sevgi Yayınları

Buzun yoğunluğunun suyun yoğunluğundan küçük olmasının doğada canlılar için önemini araştırarak sınıfınızda tartışınız.

Cevap:Doğada maddeler üzerinde ısı ve sıcaklık etkisiyle gerçekleşen bazı olaylar bulunmaktadır.Bunlardan biri de hal değişimidir.Sıvılar ısı vererek katı hale gelir ve donar.Suyun donmasıyla buz oluşur.Su,sıvısında katısı yüzen tek madde olarak bilinmektedir.Yani buz suda yüzer.Bu da buzun yoğunluğunun suyun yoğunluğundan küçük olmasındandır.Buzun yoğunluğunun az olmasıyla suda yüzme özelliğinin bulunması denizlerde bulunan canlıların hayatının devam etmesini sağlar.
a. Dereceli silindirden yararlanarak suyun hacmini şekildeki gibi ölçen Serhat, suyun ve buzun yoğunluk değerlerini kaç g/cm3 olarak hesaplar? Bulunuz.
Cevap:
Buz kütle=12-3=9 g
Buz yoğunluk=Kütle/hacim= 9/10=0.9 g/cm3
Su kütle=23-3= 20 g
Su yoğunluk=Kütle/Hacim= 20/20=1 g/cm3

Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 121-122 Cevapları Sevgi Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bir dost
Çok iyi bir şey bilmediğimiz konular ve soruların cevabını burdan bulabiliriz teşekkür ederim
Konuya Bir Cevap Yazın


  • 3 Kayıtlı Üye
  • Son Üye admin