25 Ocak 2020, 18:26
 
Zahit Demir
Forum Moderatörümod
Üyelik
Gizli
Nerden?
Türkiye
Konular
833
Mesajlar
0

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı  Cevapları MEB Yayınları MADDE VE ISI:Yoğunluk

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları Meb Yayınları

Değerlendirme:
1. Suya atılan her madde yüzer mi?

Cevap: Hayır yüzmez. Suyun yoğunluğundan fazla olan bir madde suda batar.

2. Suya atılan maddelerden hangileri yüzdü, hangileri battı?

Cevap: Plastik cisim, tahta parçası,  mum yüzdü. Madeni para, silgi, taş parçası battı.

Suda çözünmeyen katı maddelerin bazıları suda yüzer, bazıları suya batar. Etkinlikte, farklı kütlelerdeki ve farklı hacimlerdeki maddelerin su içindeki konumlarını gözlemlediniz. Peki, yüzme batma olayı maddenin hangi özelliklerine bağlıdır?

Cevap: Suyun ve cismin yoğunluğuna bağlıdır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları Meb Yayınları

“Zeytinyağı gibi üste çıkmak” deyimi ne amaçla söylenmiş olabilir? Araştırınız, araştırma
sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap: Zeytinyağ ve su birbirine karışmayan sıvılardır. Zeytinyağının yoğunluğu suyun yoğunluğundan az olduğu için  suyun üstünde kalmaktadır. Bu deyimde de bunu anlatmak istemiştir.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Meb Yayınları

6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları Meb Yayınları

Değerlendirme:
1. Su ve zeytinyağının yoğunluklarını karşılaştırınız.

Cevap: Zeytinyağının yoğunluğu suyun yoğunluğuna göre daha azdır.

2. Suyun içine zeytinyağı döküldüğünde sıvıların birbirine göre durumları nasıl olur?

Cevap: Zeytinyağının yoğunluğu az olduğu için karışmamış suyun üstüne çıkmıştır.

3. İki sıvının yoğunlukları ile kaptaki konumları arasındaki ilişkiyi açıklayınız.

Cevap: Suyun yoğunluğu fazladır. Zeytinyağının yoğunluğu suya göre azdır. Bu yüzden kaptaki görüntü su altta kalmış zeytinyağı üste çıkmıştır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları Meb Yayınları

Değerlendirme:
1. Maddelerin yoğunluk değerleri neden farklıdır?

Cevap: Yoğunluk: Bir maddenin birim hacmindeki kütlesidir. Her maddenin kütlesi farklı olduğu için yoğunlukları da farklıdır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları Meb Yayınları

Değerlendirme:
1) Suyun sıvı halden katı hale geçtikten sonraki hacmi nasıl değişti?

Cevap: Sıvı halden buz hale geçerken hacmi artmıştır.

2) Su içindeki buzun yoğunluğu ile suyun yoğunluğu arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Buzun yoğunluğu suyun yoğunluğundan azdır.


6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları Meb Yayınları

1.Yukarıda verilen A ve B kaplarında eşit miktarda su ve buz bulunmaktadır. Bu iki maddenin yoğunluklarını karşılaştırınız.

Cevap: Buzun yoğunluğu suyun yoğunluğundan azdır.

2) Kütlesi 900 g, hacmi 1000 cm3 olan maddenin yoğunluğu kaç g/cm3 tür?

Cevap: Yoğunluk= kütle/hacim

900/1000= 9 g/cm3 olur

3) Yandaki grafikte kütle ve hacim değerleri verilen K, L, M ve N maddelerinin yoğunluklarını hesaplayınız.

Cevap:

Kütle/Hacim=Yoğunluk

K: 80/20=4

L: 100/40= 2,5

M:100/50=2

N:40/50=0,8

4) Yandaki tabloda dört farklı maddenin yoğunlukları verilmiştir. Bu maddelerden eşit hacimde alındığında, kütlelerini küçükten büyüğe doğru sıralayınız.

Cevap: Alüminyum<Çinko<Demir<Bakır

5) Bir maddenin yoğunluğu değişebilir mi? Açıklayınız.

Cevap: Evet değişebilir. Sıvı bir madde katı hale geçerken maddenin hacmi azalır yoğunluğu artar. Fakat su buna girmez tam tersi hacmi artar yoğunluk azalır.

6) Su ve zeytinyağı iki farklı maddedir. Su, ısı vererek donmaya başladığında buz kabın üstünde toplanır. Zeytinyağı donmaya başladığında donmuş hali kabın alt kısmında toplanır. Bu durumun sebebini açıklayınız.

Cevap: Çünkü su katı hale geçerken yoğunluğu azalır ve üste kalır. Zeytinyağı ise donduğunda yoğunluğu artar ve alt tarafta kalır.

7) Buzun suda yüzmesinin canlılar için önemini örnek vererek açıklayınız.

Cevap: Kışın çok soğuk havalarda su donmaya başladığında önce bütün yüzeyi donar. Sonra yavaş yavaş aşağıya doğru donmaya başlar. Bu sayede suyun yüzeyi 0°nin altına indiğinde bile denizlerin veya göllerin alt kısımları daha sıcak kalabilir. Böylece deniz altında yaşayan canlıların ölümlerini önler.


Bir önceki yazımız olan 6. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 Cevapları MEB Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Yalnızca Uzun Yorumlar Kabul Edilecektir - Konuyu Geliştirecek Bir Yorum Yazınız. 💬


Ana Sayfa Gizlilik Politikası İletişim S.S.S
2019-2020, Forum Eodev.
Forum e-Odev Copyright © 2019-2020
Site içerisinde yer alan tüm dosyaların tüm hakları site yöneticilerine aittir. İçeriklerin kısmen yada tamamını izinsiz almak yasal olarak suçtur.