2019 – 2020 | 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları 7.TEMA: Dinleme/İzleme: İPEK KELEBEĞİ Metni Cevapları
Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Koza Yayınları
HAZIRLIK
Hayvanlara zarar vererek elde edilen ürünleri kullanmamız sizce doğru mudur?
Cevap: Bence doğru değildir.
Giysilerinizin hangi aşamalardan geçerek elde edildiğini biliyor musunuz?Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Çeşitli bitkilerden veya hayvanlardan yararlanarak oluşturulurlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Koza Yayınları
1.ETKİNLİK
Aşağıdaki sorulara yönelik tahminlerini yazınız. Dinleme sürecinin ardından metinde
gerçekleşen olayları da yazınız.
1. Çocuk yumurtaları göremeyince ne yapmış olabilir?
Cevap:
Tahminim: Yumurtaları kimin aldığını sormuş olabilir.
Metinde gerçekleşen: Babasının yanına giderek yumurtaları kurtçukların yediğini söylemiştir.
2. Vedat ne görmüş olabilir?
Cevap:
Tahminim: Tırtılların bir ağ ördüğünü görüş olabilir.
Metinde gerçekleşen: İpek böceğinin kendi çevresine ağ ördüğünü görmüştür.
2.ETKİNLİK
Metni dinlerken uyduğunuz ölçütler için ‘’Evet’’ i, uymadıklarınız için ‘’Hayır’’ ı işaretleyiniz. (Bu kısmı siz kendiniz yapmalısınız)
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları Koza Yayınları
3.ETKİNLİK
Aşağıda, metinden alınmış bazı kelimelerin heceleri verilmiştir. Alt bölümde yer
alan anlamlarından hareketle heceleri bir araya getirerek kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri, anlamının bulunduğu yerlere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
(TUTSAK) Savaşta ele geçen düşman.
(CASCAVLAK) Saçsız, bitki örtüsü olmayan.
(SAYDAM) İçinden ışığın geçmesine ve arkasındaki şeylerin görülmesine engel olmayan.
(İŞTAH) Yemek yeme isteği.
(TIRTIL) Yumurtadan çıkan kelebek kurtçuklarının ilk durumu.
(KÖRPE) Dalından yeni koparılmış, tazeliği üstünde, daha büyümemiş bitki.
(İPEK) İpek böceği kozaları çözülerek çıkarılan ve dokumacılıkta kullanılan çok ince, esnek ve parlak tel.
(İRİ) Olağandan daha hacimli, olağanı aşan büyüklüğü olan.
Cümlelerim
- Eski zamanda savaş sırasında tutsak tutarlarmış
- kardeşim cascavlak kaldı
- Saydam bir camdı
- İştahı çok açık biriydi
- Tırtıllar çok tatlı görünüyorlardı.
- Daha körpe oldukları çok belliydi
- ipek kumaşlarını çok severim
- İri bir yapısı vardı.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları Koza Yayınları
4.ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Vedat’ın babası, eve ne getiriyor?
Cevap: İpek böceği yumurtaları
Vedat, ipek böceği kurtçuklarını beslemek için dut yapraklarını nereden alıyor?
Cevap: Komşuları olan Sabahat teyzenin bahçesinden alıyor.
Sabahat Teyze, Vedat’a niçin kızıyor?
Cevap: Çok yaprak kopardığı için.
Tırtılların iştahı neden kesiliyor?
Cevap: Kendilerine ağ örmeye başladıkları için iştahları kesiliyor.
Koza delinince içinden ne çıkıyor?
Cevap: Kelebek çıkıyor.
Vedat, kozalardan ipek elde edildiğini ve bunun için kelebeklerin ölmesi gerektiğini
düşününce ne hissediyor? Vedat’ın yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz?
Cevap: İpeğin bütün güzelliğini yitiriyor. Bende olsam öyle düşünürdüm çünkü iyi kumaş elde etmek için hayvanların öldürülmesi hiç güzel bir hareket değil.
5.ETKİNLİK
“İpek Kelebeği” metnine farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bu başlıkları önerme nedenlerinizi yazınız.
Cevap:
Birinci başlığım: Kurtçukların Değişimi
Bu başlığı seçme nedenim: Kurttan bir kelebeğe dönüştüğü için bu başlığı uygun gördüm.
İkinci başlığım: İpeğin Hayatı
Bu başlığı seçme nedenim: Hayatının kolay bir şekilde son bulması üzücü olduğu için bu başlığı seçtim.
6.ETKİNLİK
“Sanat” temasında izlediğiniz kamu spotunu hatırlayınız. Bu kamu spotunun dışında
izlediğiniz kamu spotları varsa, bunların içerikleri hakkında konuşunuz.
Cevap: Gereksiz yere ilaç kullanmak veya bilmediğimiz ilaçları başkalarının tavsiyesi üzerine kullanmakla ilgili kamu spotları izlemiştim.
Sınıfınızın imkânları dâhilinde “İyilik Ödülleri” kamu spotunu tekrar izleyiniz. “İyilik
Ödülleri” kamu spotu hakkındaki düşüncelerinizi ve iyiliğin toplum hayatındaki önemi konusunda konuşunuz.
Cevap: İyilik yapmak bir insanı sevindirmek aslında hepimizin yapması gereken bir davranıştır. Kaçmak yerine gördüğümüz zaman yardım etmeli birilerinin hayatlarına dokunmamız gerekir. İyilik yaparak aslında başka bireylere de örnek oluruz. Böylece örnek bir davranışta sergilemiş oluruz.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları Koza Yayınları
7.ETKİNLİK
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Soframızın vazgeçilmez gıdalarından olan ekmeğin
geçtiği aşamaları maddeler hâlinde yazınız.
Cevap: Ekmeği elde edip sofralarımızda sıcak sıcak yemek için belli aşamalardan geçmesi gerekir. İlk baş tarla sürülür. Daha sonra tohumlar ekilir. Tohumlar biraz büyüğünce gübre atılır ve ilaçlama yapılır. Belli bir süre sonra hasat başlanır. Hasatı yapılan buğdaylar una dönüştürülmek için taşınır. Una dönüştürme gerçekleşip bu unlar fırınlara gider ve hamur olur. Hamurdan ekmek yapılır ve bizde bu ekmeği alırız.
Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Sayfa 216-217-218-219 Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.