4. Sınıf Türkçe Sayfa 108-109-110-111-112-113 Cevapları Koza Yayınları

Bu konu admin tarafından 1 sene önce açıldı, 168 kere okundu ve 4 Cevap verildi.
admin
Üyelik Zamanı: 1 ay önce
Konu Sayısı: 1381
Yanıt Sayısı: 0
1 sene önce

2019 – 2020 | 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Koza Yayınları HEPSİ HAKLI Metni Cevapları 

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları Koza Yayınları 

HAZIRLIK

1-Defterinize yazdığınız Nasrettin Hoca fıkrasını arkadaşlarınıza okuyunuz.

Ben Sözümden Dönmem

Bir gün Hoca’ya bir komşusu sorar.
– Hoca’m, sen kaç yaşındasın?
Hoca ak sakallarını sıvazlar.
– Kırk yaşındayım.
Komşusu hemen itiraz eder.
– Nasıl olur Hoca’m? 

On yıl önce de aynı şeyi söylemiştiniz, 
deyince Hoca gülümser.
– Bak komşum sözünden dönmek bize yakışmaz.
Sen bu soruyu on yıl sonra yine sor.
Göreceksin aynı cevabı vereceğim. 
Ben sözümden dönmem, der.

2-Okuduğunuz ve dinlediğiniz fıkralardan hareketle Nasrettin Hoca’nın kişiliği hakkında neler diyebilirsiniz?

Cevap: Nasrettin hoca, bana göre zeki ve şakacı bir insanmış.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Koza Yayınları 

1.Etkinlik

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını, metinle birlikte verilen görsellerden ve kelimenin içinde geçtiği dizelerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını kontrol etmek için kelimelerin sözlük anlamlarına bakınız.

Cevap:

Fetva: İslam hukukuyla ilgili bir konunun, bir sorunun dinsel hukuk kurallarına göre çözümünü açıklayan, şeyhülislamca ya da müftüce verilen hüküm, yanıt.

yakınmak :kendisine yapılan bir haksızlığı ya da kendisini tedirgin eden herhangi bir durumu, çözüm bulması ya da bilmesi, ortak olması için karşısındakine sızlanarak anlatmak

Hüküm: yargı

2.Etkinlik

Aşağıdaki oyunu oynamak için uygun sayıda gruplara ayrılınız. Oyun sonrasında bu kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Her grup bulduğu kelimeyi anlamına uygun bir cümlede kullansın. 

(Bu etkinliği öğrencilerin sınıfta yapması gerekmektedir.)


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabıtkinli Sayfa 111 Cevapları Koza Yayınları 

3.Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Nasrettin Hoca’ya kimler geliyor?

Cevap: Birbirlerinden davacı olan iki adam


Nasrettin Hoca, birinci adamı neden haklı buluyor?

Cevap:Adam nasrettin hocaya yakınarak olayı analtır. Hoca sözlerine ikna olur.

Nasrettin Hoca’yı, ikinci adam nasıl ikna ediyor?

Cevap:İkinci adamda olayı kendi gözünde anlatır oda ikna eder.

Nasrettin Hoca’nın hanımı neden ileriye atılıyor? Hoca, ona ne diyor?

Cevap:İkisini de haklı bulduğu için hanımı biri haklı olması gerekir ne hoca da hanımına ‘vallahi sen de haklısın’ der

Metnin konusu ve ana fikri nedir?

Cevap:

Konu: Haklılık

Ana fikri:Her zaman herkesi memnun etmek mümkün olmaz.

Nasrettin Hoca’nın bu fıkrasını sevdiniz mi? Neden?

Cevap: Evet sevdim. İnsanların hep haklı çıkmaya çalıştığını göstermiş.

4.Etkinlik

Nasrettin Hoca fıkraları gibi atasözlerimiz de insanlara hatalarını bir daha yapmamaları için öğütlerde bulunur. Atasözlerinin birçoğu yazıldığı anlamda değil, mecaz anlamda kullanılmaktadır. Bu tür atasözlerinde kelimelerin anlamlarıyla iletmek istediği mesaj arasında farklılık vardır.

Aşağıdaki atasözlerini okuyunuz. Mecaz anlamdaki atasözlerinin yanlarına “Mecaz”, gerçek anlamda kullanılan atasözlerinin yanlarına da “Gerçek” yazınız.

Cevap:                                                                                                                                                                                                  Acele işe şeytan karışır. = Mecaz
Dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşur.=Gerçek
Allah gümüş kapıyı kaparsa altın kapıyı açar.=Mecaz
Hamama giren terler.=Gerçek
Ağaca dayanma kurur, insana dayanma ölür.=Mecaz
Arpa eken buğday biçmez.=Gerçek
Komşu komşunun külüne muhtaçtır.=Mecaz
Bir elin nesi var iki elin sesi.=Gerçek
Üzüm üzüme baka baka kararır.=Mecaz

Yuvarlanan taş yosun tutmaz.=Gerçek


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabıtkinli Sayfa 112 Cevapları Koza Yayınları 

5.Etkinlik

Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resmin, Nasrettin Hoca’nın hangi fıkrasına ait olduğunu tahmin edip söyleyiniz.

4. Sınıf Türkçe Sayfa 108-109-110-111-112-113 Cevapları Koza Yayınları

Cevap:’Kazan Doğurdu’ fıkrasına aittir.

Nasrettin Hoca ile komşusu arasında geçen konuşmada ünlem işaretinin kullanıldığı
“Neee! Doğurdu mu?” cümlesine dikkat ediniz. Bu cümlenin hangi duyguyu anlattığını söyleyiniz.
Aşağıya ünlem işaretinin kullanıldığı beş cümle yazınız.

Cevap: Şaşkınlık ifadesi olduğu için kullanılmıştır.

  • İşte şimdi yandık!..
  • Ne güzel tesadüf!
  • Hişt! Buraya gel!
  • Şşt! Sus bakayım!
  • Ee, yeter artık!

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabıtkinli Sayfa 113 Cevapları Koza Yayınları 

6.Etkinlik

İki kişilik gruplara ayrılınız. Grup arkadaşınızla fikir ayrılığına düştüğünüz bir olay hayal ediniz. Ardından öğretmeninizin kontrolünde gruplar hâlinde tahtaya çıkınız. Arkadaşınızla aranızdaki fikir ayrılığını Nasrettin Hoca’nınkine benzer bir yöntemle gidermeye çalışınız. Konuşmalarınızda nezaket ifadeleri kullanarak konuşma ve dinleme kurallarına uyunuz.

(Bu etkinliğin sınıfta yapılması gerekmektedir)

7.Etkinlik

Yazınıza başlık koymayı, noktalama ve yazım kurallarına uymayı unutmayınız.

Çevrenizde Nasrettin Hoca’ya benzettiğiniz kişiler var mıdır? Böyle bir kişinin özelliklerini aşağıya yazınız. Yazınızda bu kişinin kişilik özelliklerini, olaylara verdiği tepkileri örneklerle açıklayınız.

Cevap:Evet vardır. Dayım da hem zeki hem şakacı hem de hazır cevap bir insandır.

Sonraki Derse Hazırlık

1. Merak ettiğiniz bir ilimizi araştırınız. Araştırma sonucunda o ilin önemli tarihî eserlerini, doğal güzelliklerini, yemeklerini, türkülerini vb. özelliklerini defterinize not ediniz.

Cevap:Size  Trabzon ilimizden  bahsedeceğim. Bilinen tarihi geçmişi en az 4000 yıl öncesine dayanan Trabzon, konumu itibariyle tarihin bütün evrelerinde tüm dünyanın ilgisini çekmiş ender kentlerden biridir. Coğrafi önemi ve tam bir geçiş noktasında bulunması nedeniyle Trabzon; tarihi boyunca birçok medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır.  Ticari ve idari merkez olarak Trabzon’da yüzyılların ötesinden bu yana kurulu bulunan eğitim -kültür -ticaret merkezlerinin varlığı kentin etrafıyla birlikte canlı ve süregelen bir kültürel birikime sahip olmasını sağlamıştır. Dolayısıyla Trabzon kültür varlıkları bakımından zengin bir şehirdir. Günümüzde bu kültür varlıkları yerli ve yabancı birçok turistin uğrak yerleri arasındadır.

  • Sümela Manastırı
  • Vezalon (Yahya) Manastırı
  • Kızlar (Panagia Theokephastros) Manastırı
  • Trabzon Kalesi
  • Atatürk Köşkü
  • Trabzon Müzesi
  • Ayasofya Müzesi

Gibi eserler vardır.

2. Aile büyüklerinizden yardım alarak millî kültürümüzle ilgili bilgilerin yer aldığı İnternet sitelerini araştırınız.

Cevap:

  • https://www.millikultur.com/
  • https://www.ktb.gov.tr/

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Türkçe Sayfa 104-105-106 Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Anonim
Ben akdeniz bölgesinde oturuyorum.Bu bölgedeki tarihi alanları her sene ailemle geziyoruz.Çok fazla antik oluşum ve yaşam alanları var.Oradaki bilgilendirme yazılarını mutlaka okurum o hayatları hayal ederim
sultan nur
İşimi gördü sizde bunları deniyor musunuz deniyorsanız şimdiden tebrikler teşekkür ederim
Aslında çok iyi bir şey yok yani sizin yüzünüzden sınavdan 90 aldım. Şaka şaka gerçekten çok iyi ve sizin sayenizde ödevi yapmış oluyorum
merhaba
Bu site bana çok yardımcı oluyor.Sizin sayenizde ödevimi kolaylıkla yapabiliyorum...Çok teşekkürler
Konuya Bir Cevap Yazın

Son Yazılar

  • 3 Kayıtlı Üye
  • Son Üye admin