4. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 124-125-126-127-128-129-130-131-132-133 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Bu konu admin tarafından 12 ay önce açıldı, 39 kere okundu ve 1 Cevap verildi.
admin
Üyelik Zamanı: 1 ay önce
Konu Sayısı: 1381
Yanıt Sayısı: 0
12 ay önce

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık  5. BÖLÜM: SAF MADDE VE KARIŞIM Cevapları

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Ayran yapımında kullanılan maddeler nelerdir? Söyleyelim.

Cevap:Yoğurt ve su

2. Mıknatıs tarafından çekilen maddelere örnekler verelim.

Cevap:İğne,demir,metal olan herşey

3. Büyüklerimizden reçelin nasıl yapıldığını öğrenelim(Bunu aile büyüğümüze sorabilirsiniz.)

4. Pasta yapımında unun neden elendiğini arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap:Unun içinde olan un dışındaki maddeleri veya cisimleri ayrıştırmak için eliyoruz.

5. Haşlanan sebzeleri sudan ayırmak için nasıl bir yöntem kullanıldığını büyüklerimizden öğrenelim.(Bunu aile büyüğümüze sorabilirsiniz.)

Yemek nasıl yapılır? Yapacağımız yemeğin içinde hangi maddelerin olduğunu öğrenerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Yemek nasıl bir madde olabilir?

Cevap:Örneğin bir soslu makarna yapacağız.İlk önce makarnayı suya koyup haşlarız.O haşlanırken domates,soğan biber ve salça karışımını yağ ekleyerek ocakta pişiririz ve içine baharatları ekleriz.Makarna haşlandıktan sonra tabağa koyarız ve pişirdiğimiz sosu üzerine dökeriz.Pişirdiğimiz yemek katı bir maddedir.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Peki, maddeler sadece katı, sıvı ve gaz olarak mı sınıflandırılır?

Cevap:Evet madde sadece katı sıvı ve gaz halinde sınıflandırılır.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İpliğin tüm parçalarının özellikleri birbirine benziyor mu?

Cevap:Evet benziyor.Çünkü herhangi bir özelliği değişmemiştir.Sadece boyut farkı vardır.

Toprak içerisinde farklı maddeler var mı?

Cevap:Evet vardır.

Cam bardaktaki suya toz şeker atıp karıştırdığımızda karışımın görünümü nasıl oldu?

Cevap:Karışımın görümünde bir değişiklik olmamıştır.Çünkü toz şeker suda erimiştir

Cam bardaktaki karışımın tadına baktığımızda neler gözlemledik?

Cevap:Suyun tadı değişip şekerli su olduğunu gözlemledik.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Su dolu kabın içine koyarak yıkadığımız pirinci sudan nasıl ayırabiliriz? Haşlanan makarnayı suyundan nasıl ayırırız? Bardağa çay koyarken neden süzgeç kullanırız?

Cevap:Süzgeç yardımı ile suyla diğer maddeleri ayırabiliriz.Bardağa çay koyarken çaylar katı bir maddedir ve suyun içine düşmemesi için süzgeç kullanırız.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Oluşturduğumuz karışımların hangilerini süzme yoluyla ayrıştırdık?

Cevap:su-pirinç karışımı

Hangi maddeleri birbirinden eleme yoluyla ayrıştırdık?

Cevap: Strafor köpük parçaları-kum

Mıknatıs kullanarak hangi karışımları ayırabiliriz?

Cevap:Odun talaşı-demir tozu karışımı


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Evimizde ve okulumuzda kâğıt, cam, metal kutu, plastik gibi maddelerin ne kadar tüketildiğini gözlemleyelim. Bu maddelerin geri dönüşüme katıldığında çevreye ve ekonomiye yaptığı katkıyı düşünelim. Karışımların ayrılmasının ülke ekonomisine katkısını ve kaynakların etkili kullanımı bakımından önemini arkadaşlarımızla tartışalım.

Cevap:Ayrıştırma yaparak zamandan,enerjiden,kaynaklardan tasarruf yapmış sayılıyoruz.Hem doğayı kirletmemiş oluruz hemde harcadığımız kaynakları daha aza indirmiş ve ekonomik olarak kazanmış oluruz.


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

1. Aşağıda yer alan karışım gruplarındaki maddeleri birbirinden ayırmak için yapılması gereken en uygun ayırma yöntemini, örnekteki gibi eşleştirerek gösterelim.

Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 124-125-126-127-128-129-130-131-132-133 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

2. Aşağıdayer alan kavram haritasındaki eksiklikleri verilen kelimeleri kullanarak tamamlayalım.

Cevap:4. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 124-125-126-127-128-129-130-131-132-133 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık


4. Sınıf Fen Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Proje Çalışması: Karışımları Ayırma

(Bu kısmı öğrenci kendisi yapacaktır)

Bir önceki yazımız olan 4. Sınıf Fen Bilimleri Sayfa 118-119-120-121-122-123 Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Anonim
Ayran yapımında su ve yoğurt kullanılıyor ama sokakta içtiğimiz ambalajlı ayranlarda yoğurt kullanılmıyor.Direkt olarak sütten ayran yapıyorlar.Ayran olması için illaki suya ihtiyaç duyulmuyor yani
Konuya Bir Cevap Yazın

Son Yazılar

  • 3 Kayıtlı Üye
  • Son Üye admin