2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-146-147-148-149-150-151-152 Cevapları Koza Yayınları

Bu konu Zülal Güneş tarafından 2 hafta önce açıldı, 148 kere okundu ve Henüz Cevap Yok.
Zülal Güneş
SÜPER MODERATÖR
Üyelik Zamanı: 1 ay önce
Konu Sayısı: 62
Yanıt Sayısı: 0
2 hafta önce

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı  Koza Yayınları 4. Tema MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ: KIZ KULESİ

Konudaki kırmızı yazılar soruları, yeşil yazılar cevapları temsil eder.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Koza Yayınları

HAZIRLIK
Sınıfa getirdiğiniz görsellerde görülen yapıların ülkemizin hangi bölgelerinde olduğunu söyleyiniz. Bu yerlerin yeterince korunup korunmadığı hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.

Cevap: Tarihi eserlerin olduğu bölgeler devletimiz tarafından korunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Koza Yayınları

1. Etkinlik
Aşağıdaki görsellerden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını anlamak için sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Anlamını öğrendiğiniz kelime ve anlamlarını sözlüğünüze yazınız. Ardından bu kelimeleri yazılı olarak birer cümlede kullanınız.

Cevap:

  • Kule: Alanı dar ve genellikle kare ya da yuvarlak biçimli yüksek yapı.
  • VapurBuhar gücüyle işleyen gemi.
  • Deniz motoru:  Deniz  yollarında yolcu taşımaya yarayan gemi

Örnek Cümle ;

  1. İstanbul’da Kız Kulesini görmeye gittik.
  2. Vapurda martılara simit attık.
  3. Deniz motoruna ilk defa bindim.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Koza Yayınları

Cevap:

  • Sandal: Deniz taşıtı
  • Martı: Göl kuşlarının ortak adı.
  • Deniz feneri: Denizlerin tehlikeli yerlerinde veya bir adaya yapılan ışık saçıp gemilere yol gösteren bir kule
  • Liman: Gemilerin yük almaya geldiği doğal veya yapay sığınak.

Örnek Cümle ;

  1. Sandalda gezintiye çıktık.
  2. Vapurdan martıları daha iyi gördüm.
  3. Deniz feneri yol gösteren bir kuledir.
  4. Limana gelen gemiler çok büyüktü.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Koza Yayınları

2. Etkinlik
Metnin içeriğinde geçmeyen yerlere ait görselleri işaretleyiniz.

Cevap:

2. Sinif Turkce Ders Kitabi Sayfa 148 Cevaplari Koza Yayinlari


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları Koza Yayınları

3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.

a. Kız Kulesi nerededir?

Cevap: İstanbul’dadır.

b. İstanbul’a gitmeyenler, Kız Kulesi’ni neredeki resimlerden görmüş olabilirler?

Cevap: Filmlerden veya internetten görmüşlerdir.

c. İstanbul’daki hangi araçlar, Kız Kulesi’nin yanından geçer?

Cevap: Vapur, deniz motorları, sandallar, yolcu gemileri geçmektedir.

ç. Kız Kulesi, İstanbul’un neyi olmuştur?

Cevap: Simgesi olmuştur.

d. Kız Kulesi, gündüzleri nasıl gözükür?

Cevap: Kız Kulesi gündüzleri apak görünmektedir.

e. Kız Kulesi ’nin geceleri görevi nedir?

Cevap: Deniz taşıtlarına yol göstermektedir.

f. Kız Kulesi, neredeki kayalığın üstündedir?

Cevap: Kız Kulesi, İstanbul limanı girişindeki kayanın üzerindedir.

g. İki bin yılında Kız Kulesi nasıl bir değişikliğe uğramıştır?

Cevap: Onarım yapılarak çay içilip yemek yenebilen bir yer haline getirilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları Koza Yayınları

4. Etkinlik Metinde geçen kelimeleri inceleyiniz. Eş veya zıt anlamlısını bulmak üzere kelimeler belirleyip yazınız. Bu kelimelerin eş ya da zıt anlamlılarını birer cümlede kullanarak yazınız.

Cevap:

Zıt anlamlı kelimeler: Gündüz-gece, Ak-beyaz

Eş anlamlı kelimeler: Onarım-tamirat, Konu-mevzu

Cümlelerim

  • Gece gündüz çalışarak sınavı kazanmış.
  • Konu çok derindi.

5. Etkinlik Sizce metinle ilgili görseller metnin içeriğini yeterince yansıtıyor mu? Açıkladıktan sonra metnin içeriğine uygun bir resim de siz yapınız.

Cevap: Evet yansıtıyordu. Metinde anlatılanlar verilen görsellerde gösterilmektedir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları Koza Yayınları

6. Etkinlik Aşağıdaki metin bir günlüktür. Günlüğü okuyarak soruları cevaplandırınız.

Sevgili Günlük,
Bugün Temmuz ayının 27. günü.
Babam, bizi erkenden uyandırdı. Kahvaltı edip hızlıca eşyalarımızı arabaya yükledik. Gün ağarırken yola düştük. Babam oldukça keyifliydi. Annem de keyifliydi ama sanki biraz uykusu vardı.

Babam:
– Acele etmeyelim. Yavaş yavaş, yolumuz üstündeki tarihî yerleri gezerek gidelim, dedi.
Bu fikir, hem benim hem de annemin çok hoşuna gitti. Önce İzmir ’de Efes Harabeleri’ni gezdik. Annemin dediğine göre burası yüzyıllar önce yapılmış. Bizden başka hem yerli hem de yabancı birçok turist vardı. Oradan ayrıldıktan sonra Kuşadası’na uğradık. Orada da Kuşadası Millî Parkı’nı gezdik. Çok güzel bir yerdi burası.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Koza Yayınları

Marmaris’te de Marmaris Kalesi’ni ve Hafsa Sultan Kervansarayı’nı gezdikten sonra akşam saatlerinde Datça’ya vardık.

a. Günlük yazarı, günlüğüne nasıl hitap ediyor?

Cevap: ”Sevgili Günlük” diye hitap etmektedir.

b. Yazar, hangi gün yaşadıklarını yazmış?

Cevap: Temmuz ayının 27. gününde yaşadıklarını anlatmıştır.

c. Yazar ve ailesi nereleri geziyorlar?

Cevap:  İzmir Efes Harabeleri, Kuşadası Milli parkı, Marmaris Marmaris Kalesi ve Hafsa Sultan Kervansarayı’nı gezmişlerdir.

ç. En sonunda nereye gidiyorlar? Yazar burası için ne diyor?

Cevap: Kuşadası Milli parkına gitmektedirler. Orayı çok beğeniyorlar.

Bir önceki yazımız olan 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132-138-139-140-141-142-143 Cevapları Koza Yayınları başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Konuya Bir Cevap Yazın

Son Yazılar

  • 3 Kayıtlı Üye
  • Son Üye admin